Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

keje baru

Friday, September 26, 2014
.:dear diary:.

Seronok memang seronok sebab dapat tempat baru, kawan baru, environment baru, tapi jauh di sudut hati ni memang masih terasa sangat takot.

Macam-macam fikir, ok ke kat sini..penat ke..stress ke..susah ke..tapi demi kerjaya, ku gagahi jua!

Diam tak diam dah hampir sebulan kerja kat tempat baru.. Syukur Alhamdulillah, segalanya dipermudahkan.. Walaupun banyak beza.. Dari segi suasana, kawan-kawan, lokasi, dan macam-macam lagi..

Honestly kerja tempat baru ni memang sangat-sangat berbeza. Dulu kerja dengan company lame, keje mmg specific klu kate ko bancuh air sepanjang 5 tahun bancuh air lah jugak keje ko..tp kat sni lain..mmg lain...dr amik order..pastu g bli brg...dah bli brg kena plak buat air...dah buat air kena rasa ok ke idak air tu kot kot lah buatnye letak garam ke...last sekali ofkoslah kena hidang..hahaha...
contoh aku bg xrelated langsung keje aku..tp klu aku cte pun buat pening korang paham..baiklah aku cte yg korang paham ye dak..?

Kerja sekarang lokasi agak jauh sedikit, jem tu depends jalan mne lalu..klu nk cepat bole tp tol kena lebey sikit..dapat kurang stress sbb kena hadap jem oiii..

Lunch sini pree tp aku ni ikut mood..rajin turun bawah kalau idak pegi lah memane yg dekat mimos ke tpm ke klu nk jalan jauh sikit sanggup amik keta kat park yang jauh nun sane pastu pegi lah giant kinrara..setakat ni tu je tempat makan aku jauh...eh lpe plak dah smpi murni itu pn org bawak..haha..

Pasal kawan-kawan pulak, kat sini cuma ade 5 orang melayu.. Yang lain semua bukan melayu. yg tak syok aku tak jumpa lg kawan gosip..haha


Tu yang kadang rindu dengan kawan-kawan giler aku kat company lama.. Lepak pantry lame-lame, keluar lunch same-same,  then time kerja pun ade mase nak borak pasal itu pasal ini. Huhuhuhu. Rinduuu sangat.. Takpelah, hasben ku cakap kadang-kadang dalam pekerjaan ni kita tak perlukan sahabat. Cukuplah ade sahabat dalam hidup. 



Rasanya tu je kot. 



Ni type entry pun sebab 'org belakang' cuti. So manfaatkanlah masa yang ada.



Lupe nak bagitau. Belum sampai 3 bulan kerja, aku dah MC haritu. Tak larat sangat. Takkan nak drive kalau tak larat. Baik aku MC.


2 comments:

Mohd Nizam B Mohd Jamaluddin said...

dah lama x update blog anda..sila kemaskini blog anda.

Mohd Nizam B Mohd Jamaluddin said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

Gallery

Daisypath Anniversary tickers

Author